Eesti riik arendab uut digitaalset ekspordiportaali, mis lihtsustab ettevõtetel välisturgudele laienemist ja aitab neil leida ekspordivõimalusi. Uus platvorm koondab ühte kohta olulised andmed ja kontaktid, muutes ekspordiprotsessi ettevõtete jaoks kiiremaks ja sujuvamaks.

Ekspordi kahekordistamise eesmärk Välisminister Margus Tsahkna sõnul on eesmärk „järgmise kümne aasta jooksul Eesti eksport kahekordistada“. Ta rõhutas, et mida rohkem Eesti ettevõtted erinevatesse riikidesse oma tooteid ja teenuseid müüvad, seda paremini läheb riigil ja ühiskonnal tervikuna. „Seetõttu peame ettevõtetele mõeldud riikliku tugisüsteemi digitaalsete lahenduste abil efektiivsemaks muutma ning tegema kõik, et majanduse kasvutrend pikemalt jätkuks,“ ütles Tsahkna.

Ekspordiportaal on osa laiemast riiklikust strateegiast, mis keskendub ettevõtluse toetamisele ja ekspordi kasvule. Portaal pakub ettevõtjatele koondatud ligipääsu turuinfoks, kontaktivõrgustikeks ja ekspordivõimalusteks, vähendades samas bürokraatlikku koormust.

Ettevõtetele vajalik tööriist Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) juhatuse liige Sigrid Harjo märkis, et „see on oluline samm meie ettevõtete rahvusvahelise konkurentsivõime tõstmisel“. Tema sõnul võimaldab ekspordiportaal ettevõtetel kiiremini ja mugavamalt leida vajalikke kontakte ning saada teavet sihtturgude kohta.

Ka Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts tõi välja portaali praktilise väärtuse: „See aitab vähendada bürokraatiat ja lihtsustab ettevõtjate jaoks välisturgudele sisenemist.“

Digilahendus toetab majanduskasvu Uue ekspordiportaali arendamine on osa laiemast digitaliseerimisest, mis aitab ettevõtjatel kiiremini ja tõhusamalt tegutseda. Kuigi portaali valmimistähtaeg ei ole veel teada, on arendajad kindlad, et see saab olema oluline tugi Eesti eksportööridele.

Tulevikus plaanitakse portaali funktsionaalsust pidevalt täiendada, et see vastaks võimalikult hästi ettevõtete vajadustele ning aitaks kaasa Eesti ekspordi kasvule.